Followers

Tuesday, March 31, 2009

the memories...haa...

well,suddenly kerajinanku menular dlm diriku...ahahaha..
rajin plak aku mengemas unwanted and wanted stuff in my room...
yg dr zmn2 purba dulukala pun wujud ba masih..
hehehe..
anyway,what i'm trying to say is...
while I was busy cleaning here,cleaning there..
I found my old green book..
ceh,pdhal baru thn lalu jak tu...
you knowla...just want to make it look old...hee~
mengada2 ba aku ne..
tapuji...hehehe.
ok2..terlajak2 sdh aku ne..
straight to the main point is
I open the book and remembered a lot of stuff happen in school...
ahhh~the memories...
miss the old days...
I opened the page one by one...


first page
starting my first day of school..
with new hope and spirit..
segala jwtn2 yg d klas tu aku pg salin..
punya rajin..
hehehe..
tym tu lg,sempat lg bt my own 'SLEEPING GRAPH'
It's kinda like my percentage how much I sleep in class since form 1..hehehe..
nda pandai berubah..
I'll list what things I wrote in there..




  • my class time-table


  • lists of homeworks


  • notes from the assembly


  • Chemistry & Biology's notes..(rajin ba dlu)


  • Ceramah psal SPM...(tulisan sukar dibaca kerana mengantuk..ahahaha..)


  • Lists of things to buy..(common for school boarders...)


  • senarai makanan pun ada..ahahah..(pa la ko ne,fara??list of foods pun ada..semangat makan)


  • lastly,a song me,bossy,kakadik and bbut wrote..(mmg hebatla lagu ni)

this song was made for fun...no hard feelings,k?

Gong Xi Fa Cai version us...hehehe..


c/o :Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni(2x)

Syaza pergi ke Hong Kong

Dia balik ke kampung

Syaza main ping pong

Gong Xi Gong Xi Gong Xi Ni

repeat c/o

Aku telan bola ping pong

Tersangkut d kerongkong

Farahin mcm king kong

Aku terkongkong

repeat c/o

Parang pi tutup lampung

Muncul muka si Sapong

Tergoda kembang hidung

Tapi bknnya ******

(bkn nm sebenar.sorry perkataan ini harus dirahsiakn atas2 sebab x mahu berlaku sebarang slh faham)

repeat c/o

kami pigi main ting tong

dengan En. Tan Hin Long

Pastu mo makan sotong

Terjumpa Ah Long

repeat c/o

Rupanya bkn Ah Long

But they just want to tolong

Bagi angpau satu karung

Kami beli lontong*

repeat c/o

Si Syamil dgn Nonong

Kahwin naik kereta sorong

Dorang lalu satu lorong

Kena kelentong..

purple writing-me

green-bossy

blue-kakadik

red-bbut

orange-us

*-pancake...versi melayu

sot2 ba kami ne..

boring..

i remember lagi tym tu

cikgu zailani busy caramah psal komputer yg xda2..

ataupun tym cikgu Jaini yg berucap..

jd,meluangkn masa dgn bt lagu x berfaedah cam ne..kahkahkah..

adaka patut..sungguh x berdisiplin punya murid..hehehhe..

but now,all of that are just memories..

because my post is all about my green book,so i guess words of the day pun dari buku tu...

it's not hadis or any ayat from the Quran

but it's some phrases in some kind of book..

"Cinta,klu bahasanya hati..itulah cinta hakiki..

Kasih,jika dasarnya Rabbi..itulah kasih sejati..

Cinta ini pasti diuji kerana itu sdh tradisi janji.."

well,there's a lot of things in my book ne..

memories especially..

we can't turn back time..but we can keep the memories forever in our heart..

"Mata menilai pada rupa,Akal menilai pada fikiran,Nafsu menilai pada bentuk tubuh,tetapi hati menilai pada akhlak dan budi"

the last word for today is very useful for people like me..lack of self-esteem...

"Tiada wanita yang hodoh,cuma kecantikan yang berbeza"

It really gave a great impact and meaning to me..besala ba...kdg2 emo jugakla aku ne..







2 comments:

JUST STAY said...

rang.....u're a nice person..i really like those words.."tiada wanita yang hodoh...cuma kecantikan yang berbeza"..

farah said...

thnx for ur compliment..kembang aku..ahaha..